Johanna Souru haluaa antaa opiskelijoille käytännönläheisen käsityksen brändistä

Johanna luennoi AJK:lla brändäyksestä ja visuaalisesta brändikokemuksesta osana yrittäjyyden ammattitutkintoa. Johannan kokonaisvaltainen suunnittelufilosofia kumpuaa rautaisesta kokemuksesta kotimaisten kuluttajabrändien luovasta ja strategisesta suunnittelusta. Vaikuttavien brändikokemusten luojana, kädenjäljessä korostuu aina vahva visuaalisuus sekä laatu.

Johanna on brändisuunnittelija, luova strategisti sekä yrittäjien kasvun valmentaja. Johannan kokemus yrittäjänä, vahva näkemys monikanavaisesta suunnittelusta sekä strategisesta brändin kehityksestä tuo monipuolisen, käytännönläheisen ja innostavan otteen brändien kehittämiseen.

”Haluan saada opiskelijoille käytännönläheisen ymmärryksen himmeästä brändäyksestä. Autan opiskelijoita vahvistamaan omaa näkemystä ja ymmärtämään kaikkea sitä mitä tulee brändikehityksessä ottaa huomioon.”

Tutustu Johannan mietteisiin ja motiiviin lähteä kouluttamaan yrittäjiä yrittäjyyden ammattitutkintoon.

Mikä on päämotiivisi kouluttaa yrittäjiä brändäyksestä ja visuaalisesta brändikokemusesta?

Mun missio on auttaa suomalaisia yrittäjiä kasvussa – arvopohjaisesti hyödyntänen brändin voimaa. Haluan tukea yrittäjiä kasvun rakentamisessa, joka tukee bisnestä mutta myös hyvinvointia. Olen sitä mieltä, että yrittäjyys on aivan paras tapa rakentaa omalta tuntuvaa työelämää ja tahtotilani on auttaa mahdollisimman montaa yrittäjää saamaan hyvät lähtökohdat yrittäjyyteen.

Mitä teemoja ja aiheita opetuksessasi käsitellään?

Opastan koulutuksen alussa yrittäjät oikealle taajuudelle ja avaan yrittäjältä vaadittaviin ominaisuuksiin ja mindsettiin. Pääkoulutusosioni sisältää brändäyksen perusteet hyvin konkreettisesti ja käytännönläheisesti sekä antaa täsmätaitoja markkinointiin sekä visuaalisiin tuotantoihin.

On tärkeä ymmärtää brändin voimaa teoriatasolla, mutta erityisen tärkeänä pidän yrittäjien oman näkemyksen vahvistamista. Brändäys ja brändirakennus on jatkuvasti muuntautuvaa ja kunkin yrittäjän on tärkeä hahmottaa se itselle paras tapa hyödyntää sitä.

Mikä inspiroi sinua työssäsi kouluttajana?

Minua inspiroivat hyvät keskustelut ja erilaisten ihmisten näkökulmat samaa asiaan. Minua innostaa se, kun näen opaskelijoiden oivaltavan jotain itselle merkityksellistä jota he voivat hyödyntää oman yrityksensä brändityössä.

Mitkä ovat tärkeimmät oppimasi asiat urasi aikana, jotka haluat jakaa yrittäjille?

Yrittäjyys ja elämä on jatkuvassa muutoksessa. Kun ymmärtää tämän ja elää muutoksessa mukana voi matkasta tulla ennen kaikkea hauskaa!

Yrittäjyydessä on ehdottomasti parasta vapaus ja mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin.

Johanna on yksi yrittäjyyden ammatitutkinnon asiantuntijakouluttajista.

Tutustu tarkemmin yrittäjyyden ammattitutkintokoulutukseen ja muihin koulutusohjelman kouluttajiin: